Privacy Policy
A legal disclaimer
The explanations and information provided on this page are only general and high-level explanations and information on how to write your own document of a Privacy Policy. You should not rely on this article as legal advice or as recommendations regarding what you should actually do, because we cannot know in advance what are the specific privacy policies you wish to establish between your business and your customers and visitors. We recommend that you seek legal advice to help you understand and to assist you in the creation of your own Privacy Policy.
Privacy Policy - the basics
Having said that, a privacy policy is a statement that discloses some or all of the ways a website collects, uses, discloses, processes, and manages the data of its visitors and customers. It usually also includes a statement regarding the website’s commitment to protecting its visitors’ or customers’ privacy, and an explanation about the different mechanisms the website is implementing in order to protect privacy.
Different jurisdictions have different legal obligations of what must be included in a Privacy Policy. You are responsible to make sure you are following the relevant legislation to your activities and location.
What to include in the Privacy Policy
Generally speaking, a Privacy Policy often addresses these types of issues: the types of information the website is collecting and the manner in which it collects the data; an explanation about why is the website collecting these types of information; what are the website’s practices on sharing the information with third parties; ways in which your visitors an customers can exercise their rights according to the relevant privacy legislation; the specific practices regarding minors’ data collection; and much much more.
To learn more about this, check out our article “Creating a Privacy Policy”.
What to include in the Privacy Policy
Generally speaking, a Privacy Policy often addresses these types of issues: the types of information the website is collecting and the manner in which it collects the data; an explanation about why is the website collecting these types of information; what are the website’s practices on sharing the information with third parties; ways in which your visitors an customers can exercise their rights according to the relevant privacy legislation; the specific practices regarding minors’ data collection; and much much more.
To learn more about this, check out our article “Creating a Privacy Policy”.

Účty, registrace, bezpečnost
Jak probíhá registrace a ověření identity?
Registrace probíhá výhradně online. Uživatel vyplní základní údaje a ověří svou totožnost dle požadavků zákona o ochraně proti praní špinavých peněz (AML). K tomu slouží buď automatizované ověření přes bankovní identitu, nebo ruční ověření prostřednictvím občanského průkazu a sekundárního dokladu. U právnických osob je navíc vyžadováno doložení vztahu k firmě (např. statutární oprávnění). Po ověření získáte přístup do zabezpečeného uživatelského účtu.
Můžu mít více účtů?
Každá fyzická nebo právnická osoba může mít na platformě finvestor pouze jeden účet. Účet je nepřenosný a je vázán na konkrétní identitu, ověřenou v průběhu registrace. Není dovoleno zakládat více účtů na jednu osobu za účelem obcházení pravidel nebo limitů platformy. V případě potřeby změny údajů je možné kontaktovat zákaznickou podporu.
Jaké dokumenty musím dodat?
V rámci prověření je nutné dodat zejména: informace o žadateli, účel a popis projektu, finanční výkazy, informace o vlastnické struktuře, návrh zajištění, dokumenty ke zřízení zástavy, identifikaci statutárních orgánů a případně další doplňující podklady dle požadavků platformy. Vše probíhá elektronicky přes uživatelský účet na platformě finvestor.
Jak se chrání mé osobní údaje?
Platforma finvestor zpracovává osobní údaje v souladu s platnou legislativou, zejména Nařízením GDPR. Vaše údaje jsou zabezpečeny technicky i organizačně – šifrováním, odděleným uložením a řízeným přístupem. Údaje nejsou předávány třetím stranám mimo rámec nezbytných služeb (např. poskytovatelé ověřování nebo banky). Detailní informace najdete v Zásadách zpracování osobních údajů.
Je možné změnit bankovní účet?
Ano, bankovní účet lze změnit. Nový účet však musí být vedený na jméno uživatele a v zemi EHP. Změna probíhá prostřednictvím zákaznické podpory a je podmíněna ověřením vlastnictví účtu, obvykle formou symbolické transakce nebo doložením výpisu. Bez ověření nebude nový účet aktivní pro platby ani výplaty výnosů.
Jak kontaktovat podporu?
Zákaznickou podporu můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu, kontaktního formuláře nebo telefonu. Odpovědi poskytujeme v pracovních dnech během běžné provozní doby. V naléhavých případech (např. zablokovaný účet, chyba při platbě) reagujeme prioritně. Kontakt najdete v sekci „Kontakt“ na webu nebo přímo ve svém uživatelském účtu.
